Onze laatste dag - naar Hollywood Sign

3 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Nog fris op pad naar Hollywood SignWe zien het al dichterbij komenYes we staan er heel dichtbijNu met z'n allen op de fotoVerre uitzicht op Los AngelesGriffith Observatorium bovenop de berg de sterrenwachtDaar heel in de verte Hollywood Sign hebben we gelopenHeerlijke Belgische Burgers eten

Laatste dag 21 3 augustus ’18

Zonder dat ik het besef is het vandaag de laatste dag. De laatste dag om wat te doen in het grote Amerika. De dag voordat het ‘normale’ leven weer begint. De dag dat we mogen terugblikken.

We besluiten om naar het Hollywood Sign te lopen, het zal onze laatste hike van deze vakantie worden. Omdat we morgen pas daadwerkelijk vertrekken, is het helaas niet ons laatste Amerikaanse ontbijt. We rijden met de auto naar het beginpunt van de route en vervolgen te voet. Aangezien we niet meer zo vroeg opstaan, is het al aardig warm geworden. Het is een pittige wandeling en het zweet staat weer meer dan alleen op ons voorhoofd. Maar we zijn niet de enige, want er zijn relatief veel bezoekers, van kleine kinderen, oudjes tot paarden. Dit is opmerkelijk omdat de route niet openbaar wordt vrijgegeven. De officiële route is in samenwerking met Google en Garmin verwijderd om de rijke bewoners van de ‘Hollywood’ Hill van de toeristen te beschermen.

We maken een paar leuke foto’s van dichtbij maar keren toch wat eerder om. We hebben namelijk niet heel veel water en dat is toch echt nodig. De terugweg is gelukkig een daling, maar de hitte wordt er niet minder op. Beneden aangekomen stappen we snel in de auto en gaan op zoek naar een plek om iets te drinken.

Toevallig is het Griffith-observatorium op 10 minuutjes rij-afstand. Dit is een sterrenwacht op de berg van Hollywood en is gratis te bezichtigen. Wel is het bizar druk qua parkeren, er is namelijk niet heel veel parkeerruimte op de berg. Gelukkig staan we vrijwel bovenaan en kunnen snel naar het café om wat te drinken, we pakken ook gelijk de lunch mee. We hebben voor 1 uur parkeren betaald (8 dollar), dus we zitten alweer vrij snel in de auto. Op naar het hotel.

In het hotel doen we lekker rustig, ieder z’n eigen ding. En dan is het alweer tijd voor het laatste avondmaal. Over wat we nu weer gingen eten waren Wouter en ik het al gauw eens. Toch nog maar zo’n lekkere vette hamburger met wat patat. Maar natuurlijk niet in de MacDonald’s. We dineren in een leuk Belgisch restaurant Stout Burgers & Beers en sluiten het af met een ijsje om onze reisleider Steve te bedanken. We lopen via de boulevard terug naar ons hotel. Even uitbuiken en dan alvast de tassen inpakken.

Wonder boven wonder ben ik als eerste klaar met mijn eigen tas. Ik ga alle kleding die morgen toch in de was gaat toch niet netjes opvouwen ;). Ik hoop op een soepele en snelle vlucht morgen en dan zit het er weer op. Ik weet niet of ik het al mag zeggen, maar wat heb ik genoten van dit prachtige avontuur. Iets wat ik alvast van m’n bucketlist lijstje kan afstrepen. Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties, een leuke manier om jullie zo op de hoogte te houden. See ya! Luc

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wil Hartman:
    4 augustus 2018
    Luc, jij bedankt voor je verhalen, voor zo meteen Weltrusten, morgen gezond weer op en een goeie vlucht terug.
  2. Gertje:
    4 augustus 2018
    nou Luc avontuur geweldig dat ik jullie kon volgen. jammer dat ik het pingeltje niet maar ga horen. . ik ga het missen goede vlucht .op weg naar huis xxxx
  3. Linda:
    5 augustus 2018
    Jullie allemaal bedankt voor de geweldige verhalen. Heerlijk om zo mee te mogen lezen 😘