Snorkelen op Crystal Bay met onze prive boot

25 juli 2016 - Nusa Lembongan, Indonesië

Oefenen op het drogeDe catamaran zeilbootRuimte genoeg op de boot met ons vijvenEn een klein bootje ook voor onsLuc onder waterLuc en Johan snorkelenPrachtige zonsondergangen vanuit ons huisje te zien

Maandag 25 Juli. Vandaag eindelijk weer goed uitslapen, na al die uitputtende dagen. Na even goed uitrekken in ons bed en rustig wakker worden gaan we het bed uit. Op onze strandbedjes (die meer in de zon liggen dan die van papa en mama) zaten papa en mama al. Het eerste wat ze vroegen was: ‘waarom zijn jullie zo vroeg wakker?’. Wij uitleggen dat we niet langer konden door slapen door het eerdere constante ritme van 7 uur opstaan. Eigenlijk moesten we 9 uur klaar staan om te gaan ontbijten, maar door het ritme werden we om 8 uur wakker. Wat maakt het uit, we konden wel eerder ontbijten, ik had een omelet zonder kaas en een bananenpannenkoek. Na het ontbijt gingen we ons klaarmaken om met een catamaran zeilboot naar een snorkelplek te gaan. Bij de verzamelplek aangekomen, gingen we wachten op de zeilboot. Tijdens het wachten kwam er Australiër bij ons zitten en zij ging met ons mee op de zeilboot. Na een paar zeilboten kijken kwam onze boot aangevaren, we werden met een klein bootje naar de grote zeilboot gebracht. En wij dachten we dat we nog moesten op andere personen, maar we gingen meteen weg. Dus dat betekende dat de grote zeilboot voor ons vijven was, terwijl er wel 50 mensen op konden. We gingen over een best wel ruwe zee heen en we konden even genieten van de boottocht. Mama voelde zich niet lekker en was een beetje zeeziek maar Papa had wijs een pilletje genomen (Johan toegevoegd). Bij de snorkelplaats Crystal Bay op Nusa Penida aangekomen, gingen we onze uitrusting aantrekken. Eerst ging ik zonder het zwemvest en flippers. Dat was best zwaar, dus ik ging toch maar die dingen aantrekken. Ik moet zeggen dat het wel wat fijner was. Na een uurtje kijken naar het adembenemend mooie leven onder water met al die gekleurde vissen, gingen we lunchen. Het was best weinig en ook koud en Ik vond het niet echt lekker. Papa en Luc gingen nog even snorkelen en ik en mama bleven op de boot een beetje niks doen. Na een uur gingen we weer weg naar ons resort. Daar aangekomen gingen we niks doen, en een beetje zwemmen en de zonsondergang gezien. Na een lekker avondeten gingen we slapen in onze heerlijke bedden en ik was blij. Want ik voelde me beter dan ooit te voren. Welterusten! Wouter

1. Suus:
    26 juli 2016
    Wow, Marijn vraagt waarom hij ineens naar Indonisie wil en of hij niet in jullie koffer had gepast. Tsja.. hij is gisteren naar de Vlietlanden geweest, spannender gaat het voor hem niet worden! Heerlijk om jullie verhalen te lezen en Wouter: fijn dat je weer bent opgeknapt. Je kunt weer lekker schrijven over eten (en minder lekker eten), dus dat is een goed teken! Gave onderwaterfoto trouwens! Geniet lekker van jullie rust en tot zaterdag! Eh... dat duurt nog heel lang.. denk nog maar niet aan terugkomen!