De laatste dagen USA in Los Angeles

2 augustus 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Om de hoek van ons hotel Hollywood SignMels DinerJukeboxje verzoeknummersThe Cheesecake FactoryEnd Route 66Route 66Fantastische muurschilderingen in Venice BeachHier ook een prachtige afbeelding van Marilyn MonroeJim Morrison van The DoorsLuc bij Muscle BeachMooie plekken voor allerlei sportieve activiteitenVenice kanalenMoe weer de Metro in

Dag 20 Donderdag 2 augustus

We tellen langzaam af, maar het gaat nu helaas snel naar het einde van onze vakantie. Een vakantie vol activiteiten, ervaringen en herinneringen. Mede dankzij deze blog kunnen we later met plezier gaan teruglezen, want je gaat toch nog een aantal dingen weer vergeten. Ik zie dat we best wel veel schrijven en op verschillende manieren de dag beleven. Ik hoop dat de lezers ondanks de warmte in NL en hun vakantiebestemming het nog kunnen volhouden - nog TWEE dagen.

Vandaag staat Santa Monica Beach op ons programma. Je merkt dat de mensen hier echt praten over de stad LA en hun Santa Monica als twee aparte plekken en als je er bent snap je het verschil dan ook in de rust en ontspanning. Maar eerst gaan we ontbijten op een bijzondere eetlocatie Mels Diner bij Hollywood BLVD wat eigenlijk om de hoek van ons hotel ligt. Ons hotel ligt weliswaar aan een drukke weg, maar het is dichtbij de winkeltjes en restaurants. Ook kunnen we in de verte al Hollywood sign zien waar we morgen misschien naar toegaan. Terug bij Mels Diner hier is het  interieur nog echt vanuit het vroegere Rock ’n Roll Amerika met jukeboxjes waar je zelf je muziek verzoeknummer kan opgeven. Hierna gaan we ons verplaatsen met de Metro wat hier een gemengd systeem is van metro- en lightrail treinstellen, dus zowel onder als boven de grond. Je merkt dat de inwoners van LA meer op de auto zijn ingesteld en dat maakt dat er een enorme drukte is op de weg met veel verkeersopstoppingen. De metro in LA heeft maar een paar lijnen en naar Santa Monica bestaat het pas sinds 2016, dus dit soort vervoer mag nog best verder ontwikkeld worden.

Na een reis van 1 ½ uur komen we aan in Santa Monica waar ik graag bij The Cheesecake Factory een cheesecake wil eten, want dat hebben we nog niet gedaan in USA – zelfs niet in New York. Wat heerlijk en het vult zodanig dat we het niet helemaal op konden eten. We zagen links en rechts de Doggybags ook al verschijnen en dat is dus hier normaal maar wij hoefden het niet meer.

Met een volle maag naar de Bike Center want we gaan fietsen huren om heerlijk hiermee langs het strand te rijden op de speciaal aangelegde Bikepath. Het is wel oppassen want je wordt hier ingehaald door de electric scooters oftewel de elektrische deelsteps. Dit vervoermiddel zie je hier overal rijden en op de grond liggen. Met een app bijv. Bird kan je zo’n step gebruiken en betaal je $1 + bedrag per minuut. Als je de steps thuis oplaad krijg je er een vergoeding voor heb ik gelezen. Dit is zo populair dat de stad niet weet wat ze er mee aan moet en het op termijn meer willen gaan verbieden. In NL willen ze het ook, maar daar zit je met het vergelijk met brommers ivm snelheid dus niet op de stoep en de leeftijd 16+, helm, enz. Ik weet niet of het in NL een succes wordt, maar je kan je wel makkelijk snel verplaatsen in een stad.

Eerst bezoeken we Santa Monica Pier met al haar attracties. Er staat ook een bord dat de legendarische  Route 66 hier stopt – dus een foto moment. We fietsen verder en komen bij Muscle Beach - hier is de bakermat van de fitness die we nu kennen. Ook zien we plekken waar je kan basketballen, turnen met de ringen, handsquash en natuurlijk fitness met alle gewichtsapparaten in de buitenlucht. Helaas had Luc geen zin om zijn kunsten hier te vertonen of misschien geen kracht om zijn sixpack (verder?) te ontwikkelen. In een aantal hotels is hij wil in de fitness room geweest, soms klein met maar een paar toestellen.

Aangekomen in Venice Beach bewonderen we de prachtige muurschilderingen en de wijk met de kanalen die tussen de huizen lopen om het Venetië na te bootsen. Leuk om er doorheen te fietsen en natuurlijk foto’s te maken. Dan fietsen we weer terug om halverwege toch nog het strand op te gaan en in de zee te zwemmen. Ik had verwacht dat het water koud zou zijn, maar dat viel mee dus we nemen een duik in de Stille Oceaan. De temperatuur in LA is trouwens heerlijk rond de 27gr en dat is een mooie warmte om wat te kunnen doen, dus heel wat anders dan de dagen ervoor. Na een uur leveren we de fietsen weer in en gaan lekker avondeten in een Food Court van het winkelcentrum waar we heerlijk zelf konden kiezen wat we wilden eten. De jongens haalden een broodje hamburger en wij genoten van een pasta + heerlijke salade. Hierna weer de metro terug naar hotel om dan met weer een actieve mooie dag af te sluiten.

Lekker douchen, de jongens vechten voor plekje in bed alhoewel de bedden hier ietsje breder zijn, en dan gaan slapen. Good Night L.A.Johan

1. Gertje:
    4 augustus 2018
    nou weer een drukke dag. jongens wat zien en doen jullie veel.Top! xxxx
  2. Johan:
    4 augustus 2018
    Ja Gertje we komen straks met een bagage vol aan leuke herinneringen. Het zal afkicken zijn om straks 10 uur stil te zitten in het vliegtuig 😉