Palm Springs na een lange autorit van 7 uur

30 juli 2018 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Uitzicht vanuit onze kamer op Palm SpringsSwimming poolPalmLoco MexicanoSamen op de fotoGeen tijd ...... eten

Dag 17 maandag 30 juli

Na een aantal dagen luxer ontbijt hebben we vandaag weer een normaal included breakfast. Niet uitbundig maar genoeg om de dag te starten. Vandaag wordt niet bepaald intensief. In ieder geval niet voor Wouter en ik. We reizen 6 uur van het warme Sedona naar het nóg warmere Palm Springs.

Onderweg wordt het nog spannend als we nog maar voor 100 miles aan benzine hebben en maar geen tankstation tegemoet komen. Uiteindelijk vinden we redelijk op tijd een tankstation waar we op geheel Amerikaanse wijze lunchen. Pizza en frisdrank, mama geeft nog het goede voorbeeld met een salade en papa met een cola ‘light’.

De tijd verstrekt en we komen aan in Palm Springs a.k.a. ‘Hollywood dessert playground’. Dit was een aantal decennia geleden hét domein van filmsterren en golfende gepensioneerden. Veelbelovend, maar het is niet meer dan een woestijn met een aantal mooie huizen of hotels. Voor de enige golfbaan die ik gezien heb, staat een muur. Meer dan dat en wat eetgelegenheden hoeft er ook niet te zijn. Want met de hete zon tot over de veertig graden Celsius en een zwembad kan je hier heerlijk genieten.

Ook wij nemen een kijkje bij het zwembad nadat we gesetteld zijn in onze luxe kamer. We verblijven op de vierde etage van hotel Renaissance Palm Springs . Het zwembad is enorm groot en het water heel warm. Bezoekers genieten met een cocktailtje langs het zwembad. ’s Avonds eten we weer in een Mexicaans restaurant.

Morgen staat er onder andere Dessert Hill Outlet Center op het programma waar ik nu al naar uitkijk. Voor nu duik ik nog even de fitness room in en dan zit ook deze dag er weer op. Vanmiddag schrok ik al dat de vakantie best hard gaat, maar ik denk nog liever niet aan het einde. Luc

1. Gertje:
    31 juli 2018
    de laatste loodjes! dus geniet er nog maar van.Zo te zien lukt dat wel met de volle bordjes en prachtige zwembad.xxxx
  2. Wil Hartman:
    31 juli 2018
    Vandaag hebben we jullie kaart gekregen, bedankt. Nog 5 dagen in de USA voor de terugreis begint en dan hebben jullie een hoop te vertellen.