Rustige reis naar Sedona

29 juli 2018 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

Slide Rock State Park SedonaEen natuurlijk waterparkHeerlijk ontspannen in de schaduw bij het waterEn natuurlijk ook het water in

Dag 16 Zondag 29 juli

Op het programma staat niet zoveel vandaag en dat is heel bijzonder voor ons. Het is de reis van ca. 2 uur naar Sedona waar we onderweg een variatie aan landschappen zien. Western huisjes en Bedrock City van de Flintstones ook nagebouwd. Wel een beetje verouderd dus zijn we weer gauw  doorgereden. De omgeving van Sedona bestaat uit rode rotsformaties en veel groen en watervalletjes en stroomversnellingen. Net voor Sedona zijn we het Slide Rock State Park in gegaan. Het is een mooi schoon park wat veel weg heeft van een natuurlijk waterpark, want aan de Oak Creek kon je lekker ontspannend zwemmen en zonnen. De gladde rotsen vormden allerlei waterglijbanen en de diepe en ondiepe watergedeeltes wisselde elkaar telkens af.

Het was heel druk en dat is niet zo vreemd want op zondag komen veel families bij elkaar. De partytenten, stoeltjes, koelboxen en BBQ’s waren aanwezig. Wij hadden een mooie plek aan de rand van het water in de schaduw van een grote rotsblok. Dus lekker plonsen maar.

Na een paar uur begon het te rommelen in de lucht en donkere wolken zag je verschijnen. Gezien de ervaring van afgelopen dagen dat het ook goed kon plenzen pakte wij de spullen en vertrokken naar ons hotel. Vreemd genoeg bleven veel mensen nog zitten en heel kalm verder spartelen. Misschien bleef de bui achter de hoge rotsbergen hangen. Het heeft inderdaad niet geregend daarna, dus waarschijnlijk te veel bezorgdheid van ons.

In het hotel aangekomen ging Trudy aan het zwembad liggen en Luc later. Johan even douchen om later dit verslag te typen. En Wouter heeft zijn oortjes in en zit een filmpje op zijn mobiel te kijken.

Even tijd voor onszelf. De wifi is hier heel goed dus heb ik ook wat filmpjes geplaatst.

Vanavond verrassend heerlijk gegeten bij Gerardo's Italian Kitchen. Normale porties en alles vers gemaakt in een houtoven. Het werd pizza, lasagna en ravioli in een gewoon rustige ontspannen sfeer - geen gehaast zoals het meestal is bij de Amerikaanse restaurants. Amper je eten op of de rekening ligt al voor je neus.

Morgen de lange doorreis naar Palm Spring 377 mijl dus zo’n 600 km ca. 6 uur + zeker 10 gr warmer dan hier 44gr

Groet Johan

1. Gertje:
    30 juli 2018
    Lekker plekje onder de rots.filmpjes ook leuk. lieve groetjesxxxx
  2. Ron van Doorn:
    30 juli 2018
    Top ziet er goed uit
  3. Johan:
    31 juli 2018
    Ja het is echt genieten iedere dag