Vandaag stuk afdalen in de Grand Canyon

28 juli 2018 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

South Kaibab TrailSteile afdalingenOoh Aah point na 20 min.Even uitrusten in de schaduwCedar Ridge na 3 kwartier en straks terug omhoog pffffDe jongens aan de rand van een rots genietend van het uitzichtMuildieren - ezels of paarden zeg het maar1 ding is zeker ze kunnen goed klimmenHmmm steakhouse eten

Dag 15 zaterdag 28 juli 2018

Vandaag was de planning om op tijd weg te gaan voor de hike van vandaag. Dus wij stonden om 7 uur op en zaten om 8 uur aan het ontbijt. Na het ontbijt moesten wij de tassen inpakken, tanden poetsen etc. maar dit ging natuurlijk niet helemaal goed en vertrokken wij een kwartiertje later dan we eigenlijk wilden. Toen wij eenmaal vertrokken waren gingen wij met de shuttlebus het park in, naar de Visitor Centre en stapten wij over naar een andere shuttlebus om naar de start voor de hike van vandaag gebracht te worden.

Om 10.00 startten wij met de South Kaibab trail, eerst moesten wij een behoorlijk stuk afdalen wilden wij bij het punt komen waar we naar toe wilden. En het was ook nog eens super steil, dus ik met mijn slechte knieën moest even doorbijten. Na 20 minuutjes kwamen wij aan bij het Ooh Aah Point, dit was een soort van tussenstop met wat schaduw. Dus wij hebben daar even gezeten, wat water genomen en hebben weer de moed verzameld om weer verder te gaan langs de smalle paadjes langs de berg.

Een kwartiertje later kwamen wij aan bij de Cedar Ridge. Vanaf hier was een heel mooi uitzicht over de Grand Canyon en als je omhoog keek dan besefte je hoe groot de Grand Canyon eigenlijk is. Want je had bijna een uur gelopen en je was maar een klein stukje gedaald in vergelijking met de hele Canyon. Na een kwartier het uitzicht bekijken, hadden wij besloten om weer omhoog te gaan. Luc & ik dan, want papa & mama bleven nog even zitten om ons later proberen in te halen. Luc & ik maakten flink wat vaart zodat we sneller boven waren en konden uitrusten na de wandeling. Na een 20 minuutjes, met wat pauzes er tussen, kwamen wij aan bij het Ooh Aah Point. Daar hadden we ook even uitgerust, plus wat water gedronken en gingen wij weer met veel energie op weg.

Onderweg kwamen wij ook een groep muildieren( mening Trudy) tegen en onze discussie was of het paarden ( mening Johan) of ezels ( mening Luc & Wouter)  waren, dus vragen wij nu jullie meningen zie de foto’s.

Na een kwartiertje kwamen wij aan bij het eindpunt en hadden we ons even bij een waterpunt ons even verfrist. Even later kwam papa aan en nog een paar minuutjes kwam mama aan.

Na de wandeling namen wij de shuttlebus weer terug naar het Visitor Centre. Onze lunch daar was een hot dog met wat chips erbij. Toen hebben wij besloten dat Luc & ik weer terug naar het hotel zouden gaan en papa en mama nog wat anders in het park zouden doen. Papa en mama hadden nog een film gekeken over het park gekeken en ook nog wat rondgewandeld, terwijl Luc & ik heerlijk bij het zwembad een boek zaten te lezen. Uiteindelijk hebben wij met z’n vieren nog even in het hotel gezeten en daarna was het tijd voor het avondeten. Wij waren iets voor 6 uur bij het Big E Steakhouse, waar wij gisteren eigenlijk wilden eten, en nu hadden zij wel ruimte voor ons. Dus wij hebben daar heerlijk gegeten en na het eten zijn Luc & ik weer naar het hotel gegaan en hebben papa & mama nog even in een Gift Shop gekeken. Nu gaan we zo meteen heerlijk slapen.

Al met al een relaxte dag,
Wouter

1. Ron van Doorn:
    29 juli 2018
    Mooie steen heb je een stukje meegenomen
  2. Gertje:
    29 juli 2018
    mooi verslag Wouter p,s ik ben voor Johan het zijn paarden. lieve groetjes.
  3. J & J:
    29 juli 2018
    Dag allemaal volgens ons zijn het muildieren hun benen zijn te dun voor een paard goede reis morgen groetjes Pa & Ma
  4. Anja:
    31 juli 2018
    Paardjes... wel een beetje verdrietige ;-)
  5. Wouter:
    31 juli 2018
    Uiteindelijk blijken het muildieren geworden, omdat het een kruising tussen een ezel en het paard. Daarom lijkt het op een ezel en ook op een paard. Ik vind het nog steeds een ezel, maar Wikipedia heeft (meestal) gelijk.
    Groeten Wouter.