De treinreis van Bandung naar Yogyakarta

11 juli 2016 - Yogyakarta, Indonesië

Stasiun BandungArgo Willis treinEksekutief klasse met aircoManohara resort by night

Maandag 11 juli.
Om 7.30 uur kwam Gomar voor het laatst om ons naar het station te rijden.Vandaag staat ons een lange reis met de trein te wachten (de Argo Willis Eksekutif met airco) die maar liefst 8 uur duurde om aan te komen in Yogyakarta. Prachtige uitzichten op de sawa’s en het leven van Indonesië. Ook rijden we op grote hoogtes over bruggen en stopten we onderweg bij een paar stations. Veel mooie indrukken maar ook geslapen, gelezen en muziek beluisterd om de tijd te vullen.

Aangekomen in Yogyakarta wacht ons de nieuwe chauffeur Andre die een week ons verder begeleid door West Java heen. Nu onderweg naar Manohara resort die heel uniek op het Borobudur complex gevestigd is. Tijdens de 2 uur durende autorit zitten we in een heftige onweersbui maar gelukkig zijn het de wegen in de stad, dus nog goed begaanbaar maar wel heel spannend met zoveel water op de weg. We komen aan in een betoverende omgeving wat het in het donker nog specialer maakt. De foto’s morgen laten zien hoe mooi dit is. Heel praktisch is een audiovisuele voorstelling in het Nederlands die het verhaal van de Borobudur laat zien en horen – dit is heel handig voor de dag van morgen als we de tempelcomplex gaan bezoeken dus gaan we die voorstelling bekijken. Inmiddels beginnen we aardig trek te krijgen dus gaan we eten in het restaurant en in de verte zien we vaag de contouren al – nog even vragen of dit wel de Borobudur is. Ja dat is zo …….. daar wordt je toch even stil van. Morgen is het zover. Selamat tidur Mr.Johan

1. Suus:
    13 juli 2016
    En om jullie plezier nog wat toe te doen nemen: het regende hier gisteren weer pijpestelen!
  2. Linda:
    15 juli 2016
    Wat hebben het goed voor elkaar! Ik geniet van de verhalen en belevenissen, des te meer nu ik toch weinig mag doen vanwege een zweepslag in de kuit :(
  3. Carla Hartman:
    17 juli 2016
    Wat een heerlijke reis beleven jullie! Genieten jullie ook zo van dat overheerlijke eten? Lijkt me fantastisch....