Biking door Malang en een prachtige museum

15 juli 2016 - Malang, Indonesië

Biketour MalangSmalle steegjesBrede lanen bij de koloniale villa'sOok tussen het drukke verkeer door - links blijven rijden!Toko OenHotel Tugu Malang rondleiding toerChinese ruimte40 meter echt de stappen geteldEnorm grote zaal voor bruiloften en feestenOok een tempel binnenKoloniaal verledenThe Bakery

Vrijdag 15 juli.Vandaag worden we wakker in Malang. Een plaats met een sterk koloniaal verleden. Na een vermoeide reis van gisteren hebben we een luxer hotel gekozen om wat bij te komen. Althans we gaan zo Malang verkennen op de fiets want we hebben een Biketour geboekt. Na een heerlijk uitgebreid ontbijt a la carte vertrokken we op de fiets voor een trip van 2 ½ uur samen met 2 gidsen van het hotel. We reden door smalle steegjes en brede lanen waar de grote koloniale huizen stonden met een Nederlands verleden. De vogeltjesmarkt bekeken en natuurlijk langs Toko Oen die bekend staat door zijn Art Deco interieur en waar je in het Hollands wordt verwelkomd. Kortom een leuke ervaring met een gezonde lichaamsbeweging in het drukke verkeer die al toeterend links en soms rechts van je rijden.

Teruggekomen bij het hotel gaan we heerlijk relaxen bij het zwembad – meedoen met de afternoon tea voor de hotelgasten en voor het avondeten kregen we nog een rondleiding door het hotel. Dit hotel is zo gaaf en uniek want het is een compleet museum van binnen. Het bestaat eigenlijk als hotel nog niet zo lang en is eigendom van een hele rijke Indonesiër die de vertrekken op thema’s heeft ingericht. Van super de luxe kamers tot zalen voor bruiloften. Thema vertrekken van de hele wereld met complete aankleding: Marco Polo – Hindoeïsme - Boeddhisme – Chinees – koloniaals er kwam geen eind aan. Ook een aparte wijnafdeling en een heuse bakkerij met Hollandse invloeden. Na een uur gingen we dineren en heerlijk slapen in ons kingsize verdwaal bed voor alweer de laatste nacht daar. Morgen een lange reis richting Bromo. Johan