Van Sukuh via wandeling Tawangmangu naar Malang

14 juli 2016 - Malang, Indonesië

Steile beklimmingen zeker lastig als het nog vochtig is .... oppassen!Luc is nu onze gids met de routekaartKoffiehuis van chauffeur AndreOnderweg lunchenKingsize suite in Hotel Tugu MalangZe hebben spaghetti mmmm smullen

Donderdag 14 Juli.

Vandaag helaas weer om 7 uur opstaan en dan om 7.45 weggegaan van Sukuh cottage naar Tawangmangu, met de benenwagen. Steil omhoog en weer steil naar beneden, zo ging de wandeling de hele tijd. Maar we werden wel beloond met prachtige uitzichten over allemaal plantages in het dal. Na anderhalf uur lopen zijn we 6 kilometer verder, en zijn we van 1200m hoogte afgedaald naar 937m. Na 5 minuten rusten keken we even naar de waterval die niet veel groter was dan de andere die we waren tegengekomen. Na de waterval snel de auto in die daar klaar stond ons op te wachten en ons klaarmaken voor een hele lange reis in de auto. Na even rijden komen we bij Andre’s koffiehuisje van de gids, en dat was een leuke plek. Maar jammer genoeg rookten alle mensen die in het huisje zaten, dus gingen Luc en ik naar buiten om even een luchtje te scheppen. Nadat we wat hadden gedronken gingen we weer verder. Ik kon de hele tijd niet slapen en uiteindelijk kwamen bij een restaurant waarbij we even gingen lunchen. De lunch was heerlijk en het was een lekkere nasi goreng. Weer in de auto viel ik na een tijdje in slaap, maar daar kon ik niet lang van genieten. Want na een paar minuten werd ik wakker gemaakt, om onze benen te strekken. En ik was heel chagrijnig, omdat ik de hele reis niet in slaap kon komen en net in slaap was. Na 2 keer het marktje rond te lopen gingen we weer in de auto. En ik kwam niet meer in slaap, om 7 uur kwamen we aan op het hotel Tugu in Malang. We gingen douchen en ons een beetje opfrissen, om daarna heerlijk te gaan eten. Ik had spaghetti bolognese met appelsap die heel erg zuur was. Na het eten gingen we meteen slapen, en ik lag in bed en viel meteen als een blok in slaap. Groetjes van Wouter

1. Janny:
    15 juli 2016
    Bedankt voor Jullie Mooie verhaalen erg leuk blijf gezond en goeie reis Groeten
  2. Carla Hartman:
    17 juli 2016
    Tja Wouter, reizen is best vermoeiend he?! Gelukkig maskt spaghetti veel goed, houd je taai!