Naar Bogor op de brommer ...?

8 juli 2016 - Bogor, Indonesië

In Bogor is Wouter ook een SuperstarReuzebomen in Botanische tuin van BogorWayang Golek atelierTrudy achter op de brommerWe zijn er in Guesthouse Happy ValleyZwembad in tropische tuin

Bogor 8 juli - Vandaag werden we opgehaald door onze chauffeur voor de komende dagen, Gomar. In een ruime bus met airco reden we naar de botanische tuinen van Bogor. Daar sloot de gids bij ons aan. Het was er druk omdat veel mensen vrij waren vanwege het Suikerfeest. Terwijl we de tuin bewonderden werd Wouter ook hier achtervolgt door meisjes die met hem op de foto wilden. Vervolgens brachten we  een bezoek aan een kleine traditionele markt en gingen we langs bij een houtsnijder die wajangpoppen maakte. Onder het genot van koffie en gebakken banaan luisterden we naar zijn verhaal en mocht Wouter het ook even proberen.

Daarna was het tijd om door te rijden naar ons guesthouse Happy Valley. Het was erg druk op de weg en uiteindelijk stonden we helemaal stil. Bij grote drukte kiest de politie ervoor om de weg eenrichtingsverkeer te maken en kan het enkele uren duren voor de weg in jouw richting weer open gaat.  Om toch niet uren in de file te staan raadde de gids en de chauffeur ons aan om met de brommertaxi het laatste stukje verder te gaan.  De chauffeur zou dan later met de bagage komen. Binnen enkele momenten had de gids 5 brommertjes geregeld die ons voor 100.000rp (ca. €7,-) naar het guesthouse konden brengen. Ik moest bij de leider van het groepje achterop en kon nog net mijn tas goed doen en mijn zonnebril opzetten voor hij met grote snelheid weg reed. We reden in volle vaart door en haalden heel wat andere brommertjes in terwijl in tegengestelde richting de auto’s en bussen vlak langs ons heen scheerden. Het brommertje van Wouter wist ons nog net bij te houden maar de andere drie moesten ons laten gaan. Om bij het guesthouse te komen moesten we een smal weggetje in en de gids dacht dat het brommertje met Trudy de verkeerde afslag genomen had. Daarom reed hij ook die richting op om haar te zoeken. Terwijl wij al aan een glas fris op de bestemming zaten kwam de gids verhit en opgelucht aan omdat hij ons weer gevonden had. Na deze spannende rit hadden we zin om gebruik te maken van het zwembad. Bij gebrek aan badkleding, die pas om 20:30 met de rest van onze bagage aan zou komen, plonsden de mannen lekker in hun boxershorts in het water. Met een beetje improviseren kom je een heel eind. Trudy