Bryce Canyon

23 juli 2018 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Rainbow point 9115ftPrachtige uitzichtenWallstreet steile afdaling voor ons gelukkig welSupermooiMooie passagesView op de hoodoosPlensbui ook in AmerikaDag 10 Maandag 23 juli

Vandaag hebben we een relaxte dag want we blijven op dezelfde plek, direct naast Bryce Canyon National Park. We vertrekken bijtijds en rijden naar het verte viewpoint van het park om in alle rust te genieten van het geweldige uitzicht. Zo mooi dat wij en ook de mensen om ons heen er zachter van gaan praten. Op ons gemak rijden we terug naar het begin en om de paar miles komen we een ander uitzichtpunt tegen, waar we kunnen stoppen. Elke plek die we kiezen is bijzonder en omdat het niet heel heet is en er een beetje wind waait is het heel goed uit te houden.

Bij het laatste viewpoint kijken we niet alleen maar naar het uitzicht maar lopen we ook een trail van 5km. Natuurlijk niet voordat we eerst lekker geluncht hebben met Wasa crackers met jam of nutella en een banaan. Het eerste deel van de Navajoloop trail loopt steil naar beneden door een soort kloof over een zigzaggend pad met haarspeldbochten. De grootsheid en de oranje tinten van de rotsen zijn geweldig. Vervolgens hebben we een adembenemend uitzicht op de duizenden hoodoos, de smalle oranje rotspilaren die kenmerkend zijn voor Bryce. Na de eerste kilometer steil afdalen volgt de Queens garden trail. Zo genoemd vanwege een rots die, met een beetje fantasie, lijkt op de Engelse koningin die over de tuin uitkijkt. We gaan hierna weer langzaam omhoog naar het beginpunt. De variatie is groot. Het ene moment lopen we wat beschutter tussen de bomen om vervolgens weer een adembenemend uitzicht te hebben op de compositie van rotsen. Het geheel heeft een enorme diepteperceptie die bijna niet te beschrijven of te fotograferen is, maar je gewoon moet ervaren.

Na deze indrukwekkende wandeling rijden we terug naar het hotel om lekker bij te komen. De jongens gaan lekker zwemmen en Johan en ik regelen een wasje en doen wat boodschappen. Het weer is met 25° en zonnig met af en toe een wolkje heerlijk tot het opeens begint te rommelen. Een paar minuten later komt de regen met bakken uit de hemel en zit er zelfs hagel bij. Zijn wij even blij dat we niet meer aan het wandelen zijn! Na een half uurtje houdt de regen weer op en is het weer net zo lekker als daarvoor. Deze avond eten we van het hotelbuffet waar Luc maar moeilijk kan kiezen. De vier dingen die hij heeft opgeschept als toetje vindt hij alle vier niet lekker… Na nog wat neuzen in de giftshop ontspannen we verder op onze kamer. Het was wederom een prima dag. Trudy

1. Gertje:
    24 juli 2018
    hoi Trudy jou verslag ziet er ook weer boeiend uit . prachtig! zie allemaal bekende foto,s geweldig.ps stuur de regen maar hier heen.xxxx
  2. Trudy:
    25 juli 2018
    Zal ik doen, maar of het helpt? Doe je voetjes maar in een badje koud water. Misschien helpt dat voor de verkoeling.