Bij Page bezoeken we Lower Antelope Canyon

24 juli 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Lunchen bij het Wahweap meerGlen Canyon DamColorado RiverSuper steile trap afdalenLower Antelope CanyonAdembenemend mooiEn dan langs deze weg komen we weer bovenGek gezicht zo'n in- en uitgang

Dag 11 Dinsdag 24 juli 2018

Vandaag heb ik een keertje goed geslapen (gelukkig). We konden ook weer enigszins uitslapen, want we hoefden pas om 8 uur op te staan. En na onze ochtendroutine, konden wij om half 9 gaan ontbijten. Ik was niet heel lekker, dus ik had snel even wat eten naar binnen gewerkt en voelde mij al stukken beter. Ik was nog niet 100% maar na een paar uurtjes ging het weer beter.

Na ons uitgebreide ontbijt konden wij ons klaarmaken voor een lange, maar dan ook een hele lange reis in de auto. We moesten van Bryce naar Page, dat duurde ongeveer 2 uur & 3 kwartier. Ook gingen wij over een tijdzone naar Arizona, dus moest de klok weer een uurtje achteruit. Tijdens de reis hadden wij ook even onze lunch gehaald voor de dag. Onze lunch aten wij op bij een picknick plek bij het Wahweap meer. We hadden een mooi uitzicht over het meer en je kon ook de Monument Valley al zien.

Na de lunch gingen wij weer verder met onze reis. Onderweg zijn we langs de Glen Canyon dam gereden en daar hebben wij ook een paar foto’s gemaakt. Niet dat je veel kon zien daar, want er stonden allemaal hekken voor, maar het had wel een mooi uitzicht. Eenmaal in Page aangekomen hebben wij even in het park gezeten, omdat we te vroeg waren voor de Lower Antelope Canyon Tour. De tour startte om 3.00 PM en we moesten om 2.50 PM aanwezig zijn. Wij waren keurig op tijd voor de Tour en na een tijdje wachten konden wij naar de Lower Antelope Canyon gaan.

Onze gids was Tyler. Een leuke gids die precies wist welke spots het mooiste waren en hij liet ook zien welke instellingen voor je Iphone of Samsung telefoon het beste was voor de allermooiste foto’s. Om de Canyon in te gaan moest je een (heel erg steile) trap naar beneden nemen. Want deze Canyon is een diepe scheur in de grond met ondergrondse gangen die zijn  gemaakt door het vallende regenwater dat er in is gevallen. Eenmaal in de Canyon aangekomen was het prachtig om naar boven te kijken, als je tenminste geen zand in je ogen kreeg. Want het was winderig en ook waren er hele donkere wolken, onze gids zei dat het vanavond zou gaan stormen. de gids liet een paar spots zien waar hele mooie foto’s zijn gemaakt ter waarde van: $150.000 en ook een foto ter waarde van 1,6 miljoen, die in Las Vegas hangt in een sjiek hotel, waar ik de naam niet meer van weet. Toen de Tour voorbij was en wij uit de Canyon liepen, wat trouwens heel raar was want je loopt uit de grond weer naar het zonlicht, begon het te regenen.

Na de Canyon Tour gingen wij naar het hotel. Eenmaal in het hotel aangekomen zijn wij meteen het zwembad ingedoken, waar we wel even een tijdje in moesten zitten omdat er geen handdoeken waren. Maar toen de handdoeken er waren gingen we er meteen eruit om te douchen en te gaan eten. Deze keer aten we weer Mexicaans, wat heerlijk was. Na het avondeten gingen wij weer naar het hotel en ging ik weer in mijn bed liggen om dit verslag te schrijven.

Welterusten, Wouter

1. Gertje:
    25 juli 2018
    in een woord wauw. groetjes en genietxxxx
  2. Anja:
    26 juli 2018
    Wat een super mooi land!!