Van Las Vegas naar St. George

22 juli 2018 - St. George, Verenigde Staten

Hoover DamValley of Fire State ParkPrachtige kleuren en vormenMouse's Tank trail beklimmingen

Dag 8 Zaterdag 21 juli

Dank voor jullie leuke reacties. Het schrijven doen we 's avonds vaak in de latere uurtjes. Het is ook afhankelijk van de Wifi en of de oogjes nog open blijven. Inmiddels de eerste week erop zitten en al heel, heel veel gezien en gedaan. We genieten en verbazen ons nog steeds over het leven in USA.

We gaan nu gokstad Las Vegas verlaten en ons volgende plaats is St.George in Utah. Na heerlijk genoten te hebben van een luxe ontbijt met echt bestek en borden rijden we naar Hoover Dam. Deze dam is gebouwd tussen 1931 en 1936 en reguleert het water van de Colorado River (die komen we nog een aantal keren tegen op onze reis). Voornaamste doel is watertoevoer en elektriciteit voor o.a. de stad Las Vegas. Door de aanleg van de dam is de Lake Mead ontstaan ook een National Park waar we doorheen rijden op weg naar Valley of Fire Park. Versteende lagen die worden blootgesteld aan de krachten van wind- en watererosie met als resultaat prachtige grillige vormen. Door oxidatie van de ijzerhoudende mineralen hebben de rotsen hun rode, roze kleur gekregen. Tijdens de zonsopgang en ondergang omen de kleuren nog mooier uit en hier komt de naam Valley of Fire vandaan.

We rijden een route en bewonderen de prachtige rotsvormen. Ook lopen we de Mouse’s Tank Trail die eindigt in een spectaculaire smalle klimpartij.

Hierna rijden we naar St.George waar we laat om 19.00 uur aankomen – ook vanwege overschrijden van de tijdzone Utah – klokje gaat nu 1 uur vooruit. We gaan het stof afzwemmen en doen ons eerste wasje hierdoor wordt het al 21.00 uur en we moeten nog eten. In de buurt is er nog maar 1 eetgelegenheid open: de Pizzahut met maar 1 menu en water om te drinken – heel bijzonder en dus goedkoop. Slaap lekker Utah. Steve Johan.

1. Gertje:
    lieve alle 4 weer een mooi verslag. wel veel klimwerk. groetjes
  2. Carla Hartman:
    23 juli 2018
    Hi Steve, Nice travel stories! Enjoy your stay in the USA in your late fourties😉!
  3. Johan:
    23 juli 2018
    Ja deze jongen kan nog heel goed meekomen als veertiger🤓
  4. Janny:
    23 juli 2018
    Dag Steegjes toto,s van de woestijn zijn zeer indrukwekkend ,maar wat is het er heet . Dat park met drie kleuren in de vallei lijkt ons plein wel op dit moment .groeten J & J