Zion National Park

22 juli 2018 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Fietsen in Zion ParkOver bruggetjesWadend door the NarrowsWouter zoekt steunRock Squirrel is een soort eekhoornHert in Zion ParkRestaurant Saloon

Dag 9 Zondag 22 juli

Ik heb slecht geslapen want Wouter neemt jullie advies op, hij duwt terug. We vertrekken vandaag vanuit St. George naar Bryce. We gaan naar het Zion park waar we een wandeling maken langs de rivier en later zelfs door de rivier wadend naar the Narrows. Hiervoor gaan we echter eerst nog een stuk fietsen. De fietsen huren we bij het Visitors Center en in de volle zon fietsen we langs de rivier en rode gebergte.

Beneden vervolgen we de weg te voet en komen eekhoorns en herten tegen. Ze zijn niet bang en zoeken je zelfs op. Zion Park is duidelijk een toeristische trekpleister want er komen veel bezoekers. De drukte van mens en dier levert een eekhoorn zelfs een bloedneus op wanneer er iemand op het arme dier staat.

Dan begint de sensatie, hoe moeten we het arme dier redden. Verschillende ‘boze’, ‘hulpzame’ en ‘nieuwsgierige’ toeristen van verschillende afkomst bemoeien zich met de eekhoorn. Wij vervolgen onze weg want er staat nog een pittige wandeling op ons te wachten.

Ik doe mijn waterschoenen aan die qua lengte prima zitten. Maar in het water tussen veel losse stenen, hobbels en gaten zitten ze eigenlijk helemaal niet zo top. Bij elke stap zie ik mezelf alweer door m’n enkel gaan. Gelukkig heb ik een lieve vader die wel wilde ruilen van waterschoenen, stukken beter.

We rusten uit naast een kleine verbreding van de rivier waar we ook een duik nemen. Heerlijk verfrissend met die warme zon op je kop. De terugweg gaat vele malen sneller omdat we meer afdalen en uiteindelijk zitten we na een pittige wandel- fietstocht in de auto.

We willen avondeten in Saloon ‘Outlaw’, maar bij aankomst bleek het een 21+ saloon te zijn. We kijken toch even binnen. Helaas vertelt de barman dat we niet kunnen eten wanneer hij Wouter ziet. Zou hij mij wel als 21 geschat hebben? Ik denk stiekem van niet. De barman is overigens ook de sheriff en hij raadt ons een aantal andere restaurants aan. We eten uiteindelijk bij een gezellig (duurder) restaurant.

Later op de avond komen we bij ons hotel aan wat meer op een dorp lijkt. Ik gok dat er zo’n 400 kamers aanwezig zijn. Ook heeft het een groot restaurant, fastfoodrestaurant, grocery en souvenir shop. En niet heel onbelangrijk een zwembad en fitness ruimte. Ik leef me s’ avonds gelijk uit. Tot morgen. Luc

1. Linda:
    24 juli 2018
    Wat een geweldige reis maken jullie en wat heerlijk om de verhalen te lezen.
  2. Gertje:
    24 juli 2018
    leuk verslag weer Luc .en weer mooie foto ,s uit een warm Hilversum lieve groetjes. ps maak bedje op de grond****
  3. Janny:
    24 juli 2018
    Ja Luc ook je broer wil een stukje bed .erg mooi alles en zeer sportief en actief zijn jullie groetjes
  4. Wil Hartman:
    24 juli 2018
    We genieten van jullie verhaal. Zitten nu met die warmte bijna dagelijks met Cees en Ria op de Birk. Cees vraagt geregeld waar jullie zitten en herkent veel van jullie verhalen, ze hebben ook een groot deel van die reis gemaakt.
    Groetjes van ons
  5. Trudy:
    25 juli 2018
    Wat leuk te horen. Doe de groetjes aan Cees en Ria. We genieten enorm.