Van Horseshoe Bend Page naar Monument Valley

26 juli 2018 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Warning bordenHorseshoe BendBest wel eng zo bij de randTemperatuur Fahrenheit vs CelsiusRiviertjes op de weg door de regenDaarna de droogte met mooie uitzichtenSuns EyeEar of the windOeps verkeerde schoenen aan WouterEn weer de auto inPrachtig nog net de Sunset zien

Dag 13 Donderdag 26 juli

Het wordt vandaag een rustige dag en vertrekken we vanuit Page naar Kayente Monument Valley.

Reisafstand 123 mijl in ca. 2 ½ uur dus we kunnen nu zonder haast de dag starten en dat doen we graag. Lekker uitslapen om dan 9.00 uur aan het ontbijt te zitten. Nog heerlijk zelf uitkiezen bij het buffet en Trudy maakt zelf een wafel en het is ook nog gelukt, maar het kan haast niet misgaan tenzij je het niet omdraait maar daar is een irritant piepsignaal voor.

Na het uitchecken rijden we nog naar uitkijkpunt Horseshoe Bend waar de naam afkomt van de vorm waarmee de rivier door de canyon is gesleten – de buiging lijkt op een hoefijzer.

Vanaf de parkeerplaats nog even een kwartiertje lopen – klimmen – afdalen en dan kan je genieten van het prachtige uitzicht. Je kijkt zo de enorme diepte in en hekjes zijn er hier niet - opmerkelijk voor het overbezorgde Amerika. Aan het begin staan wel Warning borden dat je minimaal 1 flesje water per persoon moet meenemen + een pet dragen – yep gaan we doen.

Het is er best wel druk op dit tijdstip, maar we nemen even de tijd om te beseffen hoeveel kracht moeder natuur nodig heeft om dit extreme resultaat te krijgen.

Hierna vertrekken we naar Kayenta waar we deze nacht gaan slapen. Even opletten op ons klokje een uurtje vooruit zetten want we zitten nu in de Staat Utah. Ik had al gelezen bij de reviews van het hotel dat het zeker niet gewaardeerd wordt als je vroeger dan 15.00 wil inchecken dus vermaken wij ons in de supermarkt n de overkant van het uitgebreide assortiment. Hierna nog een broodje bij de Subway eten want vanavond zouden we wat later dan normaal gaan eten….. blijkt veeel later.

Dus om 15.20 uur stappen wij het hotel in, maar helaas werd er onvriendelijk medegedeeld dat de kamers pas na 16.00 uur klaar waren. Dus werd het nog wachten in de airco lobby. Normaal gesproken verwacht je dat ze dan een seintje geven, maar nee hoor je zag dat later anderen wel al konden inchecken. Grrrrr …. het was te verwachten vanuit de reviews.

Om 17.30 hadden we een Sunset Jeep Safari Tour geboekt door Monument Valley – het gebied waar de Navajo’s indianen wonen. Helaas begon het onderweg er naar toe te onweren en hard te plenzen en we zagen ons al zitten in de open wagens verkleumd en doorweekt en wel, maar er stond een dichte 4x4 auto voor ons viertjes klaar met bestuurder tevens gids Gene. De tour begon redelijk droog maar even later barstte de bui ook hier los. Het water stroomde als een rode rivier over de weg wat een speciaal effect gaf aan de omgeving. Watervallen uit de rotsen wat voor Gene ook een bijzondere ervaring gaf, want zoveel regende het niet in Monument Valley. Na een uur werd het droger en konden we ons ook buiten de auto begeven. We bezochten diverse rotspartijen met hun eigen verhaal: Three Sisters – John Wayne point – Submarine Rock – Suns Eye – Ear of the wind.

De gids vertelde ons veel verhalen erover en kon ook uitleggen hoe het leven van de Navajo’s nu eruit ziet. We konden nog net aan het einde van de rit om 20.30 uur nog genieten van de ondergaande zon me de veranderende kleuren van de rotsen. Na afscheid genomen te hebben van Gene constateerde we later dat onze rugzak nog in de auto lag. Dus via via konden we gelukkig nog contact leggen met de organisatie en bracht Gene ons de rugzak weer terug. Inmiddels was het wel 21.30 uur en moesten we nog eten. Het werd dus de Mac die altijd lang open blijft. Eten en gauw naar hotel om heerlijk te slapen na weer een mooie dag. Johan

1. Gertje:
    28 juli 2018
    jullie maken wat mee! maar wat een geweldige vakantie met z,n viertjes. geweldig xxxx
  2. Ron van Doorn:
    28 juli 2018
    Varend hebben we niet overal goed bereik om te volgen en te reageren. Maar krijgen deze vervolg documentaire wel mooi door. Geweldig moet het zijn om te kunnen zien hoe nietig wij zijn ten opzichte van de kracht van de natuur
  3. Johan:
    29 juli 2018
    Ja Gertje - iedere dag een ervaring rijker. Allemaal indrukwekkend. Het is geen luier vakantie - straks richting einde gaat het tempo wat lager. Gr Johan