Vanuit Yosemite Park naar Lone Pine

19 juli 2018 - Lone Pine, California, Verenigde Staten

Giant SequoiaPsssst daar een BeerTunnel door SequoiaZo groot zijn zeLembert DomeBovenop Lembert Dome geklommenErik Schat's Bakery in BishopEcht Hollandse invloeden

Dag 6 Donderdag 19 juli Trudy

Vandaag vertrekken we uit het rokerige Yosemite Park. De bosbranden zijn zo dicht bij dat de asvlokken neer dwarrelen op onze auto en dergelijke.

We rijden naar Tuolumne Grove Trailhead om de Giant Sequoias te zien. Terwijl we een pad naar beneden lopen stuiten we halverwege op een groep Engelse toeristen met een lokale gids die ons wijst op drie beren. Een moeder met twee jongen. Geweldig om te zien en de gids weet zo veel te vertellen dat we maar een beetje in buurt blijven om mee te luisteren. De sequoias zijn prachtig om te zien en wonderlijk zacht om te voelen aan de bast. Ook in dit gebied zien we veel bosbrandschade maar ook het mooie groen dat door het licht weer op de bodem kan groeien. Natuurlijk maken we een foto bij de oudste toeristische attractie van dit gebied. De tunnel door de sequoia waar vroeger toeristen met paard en wagen onder door reden. De conditie wordt weer stevig getest tijdens de steile wandeling terug omhoog. Gelukkig zien we ook de beren nog een keer. Dat leidt mooi af.

Over de hoogst gelegen weg van Amerika de Tioga Pas bereiken we de Lembert Dome. Vanaf de parkeerplaats lopen we naar de top van dit granieten rotsblok van 240m hoogte. Het is bewolkt dus niet extreem warm en dat vinden we wel prettig. Naarmate we de top naderen begint het jammer genoeg te druppelen en nog voor we de top bereiken regent het behoorlijk en begint het in de verte ook te rommelen door het onweer. Eenmaal op de top is het best griezelig met veel wind en de regen die vrij spel hebben. We blijven dus niet lang staan en zijn blij als we weer tussen de bomen lopen.

Wanneer we weer bij de auto zijn begint het echt hard te plenzen dus maken we geen stops meer tot we in Bishop aankomen. Hier doen we inkopen in een supermarkt die een uitgebreide groente afdeling heeft. Een stuk beter dan die van Wallmart met 2 rekjes groenten, waardoor we ineens begrijpen hoe moeilijk het kan zijn om een beetje gezond te leven met meer fastfood restaurants dan gewone winkels. Daarna gaan we naar Erik Schat’s Bakkerij waar we gewoon, ongezoet, volkorenbrood kopen. Heerlijk na al dat witte zoete toast als ontbijt.

Uiteindelijk belanden we in een top Best Western Plus motel in Lone Pine waar we genieten van het zwembad. Avondeten doen we bij de Mexicaan die ook bij de lokale bevolking populair blijkt. En niet voor niets, de enchiladas waren heerlijk. Een goed einde van de dag dus. Trudy

1. Gertje:
    22 juli 2018
    lieve alle 4.prachtig hoor de omgeving de foto,s.de beren heb ik eerder gezien in het verslag van kim. top. liefs van mij.xxxx
  2. J&J:
    22 juli 2018
    Zondag 22 dag allemaal wat een grote bomen leuk dat jullie ook nog beren gezien hebben kom je niet tegen in soest een leuke bakkerij eet er maar lekker van groeten van ons tot ziens
  3. Ron van Doorn:
    22 juli 2018
    Lijkt zo wel een Disney verhaal
  4. Carla Hartman:
    23 juli 2018
    Beren op de weg Trudy? Schitterende foto’s zeg, indrukwekkend! Ben je al in conditie voor ons Pieterpad?
  5. Trudy:
    24 juli 2018
    Qua Pieterpad kan het twee kanten op. Of ik heb een ijzeren conditie, of ik ben overbelast. Het is straks gelukkig in ieder geval plat!