Yosemite wandeldag

19 juli 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vanuit ons hotelIn het ParkLower Yosemite FallGroepsfotoBridvalfeil Fall WouterBridvalfeil Fall LucTunnelview in de rookdampen

Dag vijf

Na een korte nacht staat er een lange dag voor de boeg. Ik word al moe als ik alleen al het programma lees. Na vier dagen Amerikaans ontbijt, het enige waar ik níét naar uitkijk, maken we vandaag ons eigen ontbijt. Met eindelijk een goede hap vertrekken we met de auto naar onze eerste bezichtiging in Yosemite Park.

Waar we vannacht nog geen hand voor ogen konden zien, zien we nu nog steeds niks. Alhoewel het dag is, wordt ons zicht belemmerd door een soort mist. Deze mist is de rook van het afgebrande bos ter grootte van 12.000 hectare. Het is zoeken naar de bergen die normaliter niet te missen zijn.

Tijdens de eerste wandeling komen we heel dicht bij de bewoners van Yosemite Park. Een hertje blijft rustig verder grazen op maar een paar meter afstand. Ook zijn Wouter en ik gelijk slachtoffer van een ***mug.

De volgende stop is een hoge waterval: de Lower Yoshemite Fall. Door de wind is deze wél goed te zien en het ziet er mooi uit. Het is natuurlijk leuker om over rotsen en stenen te klimmen om deze waterval van dichtbij te bekijken, en zo doende. Heerlijk om iedereen voorbij te klimmen en op de mooiste, hoogste rots een foto van alle achterblijvers te maken.

We rusten heerlijk uit op een strandje waar je niet met droge voeten kunt komen. Daarna bezoeken we de laatste waterval en rijden langs een aantal spots met prachtig uitzicht, waar vooralsnog niks te zien valt. We skippen de rest en vervolgen onze weg terug naar het hotel.

Ondanks het verkorte programma komen we afgepeigerd aan. We frissen ons op met een warme douche en eten onze eerste pizza in het restaurant. Nu lekker naar bed en op naar dag 6. Luc

1. Gertje:
    20 juli 2018
    hallo alle 4 wauw wat een mooie foto ,s lekker genieten. groetjes uit Hilversum!
  2. Ron van Doorn:
    Unieke beelden
  3. Janny:
    Dag allemaal moole foto,
  4. Janny:
    20 juli 2018
    Dag allemaal mooie foto ,s wij hoopen dat jullie reis vandaag goed is verlopen zonder file gok niet te veel groetjes
  5. Carla Hartman:
    23 juli 2018
    Wat een schitterende natuur, stikjaloers!!!