Op weg naar Yosemite Park

19 juli 2018 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Afscheid van San FranciscoSan Francisco OutletYosemite Park by night

Dag 4 Dinsdag 17 juli

Even na tienen vertrekken we vanuit San Francisco om naar onze volgende bestemming te gaan Yosemite Park. Van het koele SF 62 gr.Fahrenheit = 17 °C naar het warme oosten. Maar eerst gaan we een Outlet Centre bezoeken die op onze route ligt. In USA is merkkleding en schoenen veel voordeliger en dat scheelt van 20-50%. En dan ook nog in dollars, maar dan moet de tax er ook nog bijgerekend worden. We kopen allemaal wel iets behalve Luc, want die kan niet kiezen of vind het toch niet strak uitvallen….. In Palm Springs later op onze reis heeft hij nog een herkansing. Lunchen doen we daar in een Foodhall gerund door Chinezen.

Het is nu 102F = 39°C en we vertrekken verder naar Merced helaas in de file. Aangekomen gaan we boodschappen doen bij Walmart waar we een piepschuim koelbox kopen die gekoeld wordt met ijsklonten die je o.a. bij de tankstations kan kopen. Hier gaan we ook eten aangezien het al laat is – het wordt helaas de MacDonald’s. Om 20.00 uur gaan we eindelijk op weg naar ons hotel vlak voor Yosemite Park in El Portal 1op ½ rijden. Maar helaas is de highway ernaartoe afgesloten en moeten we via een andere toegangsweg rijden wat betekent 2½ uur extra omrijden. Wat is nu de reden van deze road block? Er was brand in de buurt en daardoor moest de weg dicht voor het verkeer. Nu gebeurt het vaker dat er brand is in California en ook in het park was dat helaas te zien. Onderweg tijdens de rit rook je de lucht en reed je min of meer door de rookdampen heen. Best wel vreemd voor ons en als je teveel erover nadenkt ook wel eng. Maar hier vinden ze het bijna normaal. Na deze nachtelijke rit met veel donkere bochten en hoogteverschillen kwamen we om 12.00 uur middernacht moe aan. Toch nog even douchen en dan gauw slapen en dat lukte prima. Goodnight. Johan

1. Ron van Doorn:
    20 juli 2018
    Nachtbrakers
  2. Carla Hartman:
    23 juli 2018
    2,5 uur omrijden betekent inNL dat je het land uit bent, grappig! Het klinkt alsof jullie van je jetlag af zijn inmiddels, fijn!
  3. Johan:
    23 juli 2018
    Ja we zijn al gewend aan de lange reistijden. Misschien wel het enige wat gelijk is aan NL - de tijdseenheid. De afstand - temperatuur - gewicht - valuta is allemaal in andere waardes uitgedrukt. Dus blijf je omrekenen. Johan