Wandelen door San Francisco

16 juli 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Painted LadiesBuena Vista ParkWijk CastroMooi kleurrijke afbeeldingenHeerlijk lunchen in het parkRelaxen in Mission Dolores ParkHangend aan de cable tram is coolCable tram

Dag 3 Maandag 16 juli

Het was te verwachten dat Luc & ik in een bed niet echt een goed combi is. Rond 5 uur in de ochtend werd ik wakker van Luc omdat hij helemaal in het midden lag en ik nog maar ¼ van het bed overhad. Dus ik was om 5 uur s’ ochtends wakker en viel niet meer in slaap. Tot ongeveer een kwartier voordat we moesten opstaan viel ik weer in slaap. Dus ik had niet echt heel lekker geslapen, maar gelukkig had ik nog wel genoeg energie om de avond te halen. Eenmaal wakker hadden wij om 9 uur ontbeten en waren wij om 10 uur de deur uit, opzoek naar avontuur.

Allereerst gingen wij met de bus naar de Painted Ladies, op het Alamo Square Park. De bus in Amerika is niet heel veel anders dan in Nederland, alleen moet je aan een koord trekken terwijl je in Nederland op de stopknop drukt en ook rijden de bussen elektrisch. De elektriciteit halen ze via lijnen die boven de route van de bus hangen.

Eenmaal aangekomen bij de Painted Ladies, maakten de huizen niet echt indruk op mij. Maar toen ik even wat verder terug op een heuveltje ging zitten, besefte ik me dat er enorm veel kleine details in de huisjes zaten en er enorm grote gebouwen op de achtergrond stonden.

Na de Painted Ladies liepen wij naar het Buena Vista park. In het park aangekomen, beklommen wij een heuvel om een pauze te nemen. We hadden onderweg een stokbrood gekocht en dat aten we bovenop de heuvel met een geweldig uitzicht over een groot gedeelte van San Francisco. Het viel ons op dat het nooit stil is, je hoort altijd het geruis van de auto’s in de stad en van de vele dieren die in het park zaten.

Na de pauze zijn wij naar de wijk Castro, die bekend staat om de kleurrijke huizen en straten. Ik zag ook veel regenboogvlaggen en was de regenboog nagemaakt op een zebrapad. Het was ondertussen tijd voor lunch. Wij zijn naar Bi-Rite gegaan, daar haalden wij een paar sandwiches en wat drinken om even in het rustgevende Dolores park te zitten. Uiteindelijk hebben wij daar 2 uur gezeten (en geslapen).

Goed uitgerust zijn wij opzoek gegaan naar de Cable Trams. We zijn met een Uber naar een Cable Tram stop gegaan. Nadat er 2 trams vol zaten was het raak, we mochten opstappen. Eerst moest ik aan de zijkant hangen en toen de groep mensen voor mij weggingen had ik het geluk dat ik bij het voorste raampje kon zitten. Na het ritje op de cable tram hadden wij niks meer te doen, dus was het even rondkijken in een paar winkeltjes.

We zijn de Macys ingelopen (voornamelijk omdat helemaal bovenin er de Cheesecake Factory zat). Uiteindelijk hebben wij een beetje op het dak genoten van het uitzicht en zijn we daarna weer weggegaan. Toen hebben we een beetje rondgekeken in de Applestore en hebben wij besloten om met de bus weer terug te gaan richting het hotel. Ons avondeten was in een apart Italiaans restaurant waar we lekker gegeten hebben. Dit was het dan voor dag 3 van deze mooie reis.

Good Night
Wouter

1. Wil Hartman:
    17 juli 2018
    Ik snap er niks van Wouter....opa en ik slapen altijd prima op 1.40....en jullie zullen vast wel een kingsize bed hebben gehad!!
    Verder hebben jullie dus wel genoten van San Francisco, morgen een rit in de auto, kun je weer wat bijslapen.
  2. J&J:
    17 juli 2018
    Wouter gewoon een zet geven doe ik ook fijn dat jullie het leuk hebben goeie reis morgen
  3. Ron van Doorn:
    18 juli 2018
    Ja ha ha je kunt ook terugduwen
  4. Carla Hartman:
    23 juli 2018